Alice
    Hej!
    Jag är en tjej som drömmer om att bli skådis.
    Jag har börjat på teater, men är fruktansvärt blyg och vågar inte alls bjuda på mig själv.
    Min fråga är, kan jag bli skådis ändå?
    Och hur ska jag ta mig till om jag inte vill gå någon teater linje?
    Tack på förhand.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det här med att vara blyg och ändå vilja bli skådis tror jag handlar om att man har en vilja att kunna uttrycka sig och övervinna sin blyghet. Så jag tror att det handlar om träning, träning och åter träning! Precis som vilken sport som helst! Det är väl jättebra att du har börjat på teater på din fritid - då har du lite tid och testa och träna och känna efter om detta verkligen är något för dig.

    Om du inte vill gå en teaterlinje så kanske det finns något annat som passar. Boka en tid med din Syv på skolan och gå igenom de andra gymnasieprogrammen - dom är ju ganska många - så bör du hitta något annat som kan passa. Det kan dock ta lite tid och flera samtal för att komma fram till olika alternativ för dig. Lycka till!/Lena, Syv