Elias
    Hej igen!

    Jag vill studera skådespeleri på gymnasiet men den närmsta skolan ligger ett antal mil bort.

    Sen vill jag helst gå på en skola som ligger i Stockholm men jag vet inte om man måste ha jätte mycket pengar för att kunna bo där då jag inte har släktingar som bor där och måste betala hyra till lägenhet själv + att jag bor riktigt lång bort, jag bor nämligen i Blekinge.

    Hur ska jag ta mig till?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det är inte lätt när man vill gå i en skola långt hemifrån. Har man inget nätverk som kan ställa upp med bostad eller söker till en skola med internat/elevhem så blir det svårt - då måste man stå för bostad själv och det kan bli dyrt.

    Du kanske får flytta fram planerna lite att flytta upp till Stockholm tills du går på högskola - då är det lite lättare eftersom du kan söka en studentlägenhet, andrahandsboende mm. /Lena, Syv