Hej Kimia,
    en bra planering kan vara att läsa kurser för Grundläggande behörighet på Vård/omsorgsprogrammet samt Matte 2a. Om du kan och vill, kan du även läsa Matte 3b. Sedan söker du jobb som Undersköterska och kompletterar med kurser för behörighet på Komvux eller på ett Naturvetenskapligt basår. När du är behörig att söka till läkarprogrammet/tandläkare - kan du söka på resultatet av högskoleprovet /i fall du inte får alla A-betyg på alla gymnasiekurser/.
    Arbetslivserfarenhet inom vården kan ge fördelar - då 10% av platser på Läkarutbildningen kan bokas för sökande med relevant arbetslivserfarenhet.

    Det är i alla fall mitt förslag på hur du kan tänka. Lycka till!
    Anna SYV