My
    Hej!
    Jag har sökt en distanskurs från Lunds universitet 30hp halvfart i tid. Idag gjorde jag några sena anmälningar till några andra kurser också 30hp halvfart från Mittuniversitetet. Jag önskar alltså att läsa två distanskurser samtidigt, dvs 15hpx2 per termin.
    Hur fixar jag det tekniskt på antagning.se så att mina andrahandsval inte stryks när jag kommer in på utbildningen jag satt högst. Min fråga är helt enkelt, hur söker jag så att jag kan komma in på två distanskurser samtidigt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej My,

    Antagning.se kan ta in på 45 högskolepoäng per termin /som max/. Det är alltså möjligt att läsa tre stycken 15hp-kurser på en och samma termin.

    För att det ska bli helt rätt och du inte blir utan utbildningsplats "i onödan" ;) är det bäst att du ringer till Antagning.se och pratar med dem direkt - de svarar i tel. på vardagar mellan kl.9 och 16. Och tel.nr är 0771 550 720 - du "knapprar" in ditt personnummer och de kan då direkt se hur din ansökan ser ut och kan säga om du behöver göra ändringar och exakt vilka ändringar i så fall.

    Bästa hälsningar och lycka till med din ansökan!

    ANNA