Helena

    Hej jag har sökt till industriell ekonomi på Chalmers. Mitt snitt är ca 20,5 och antagningspoången i BII gruppen är 21,4. Jag undrar hur stor chansen är att jag kommer in? Jag vet att det inte finns någon garanti att jag kommer in och att det är väldigt svårt att veta men jag måste bara fråga.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Helena!
    Du vet att det inte går att ge någon garanti. goda nyheter är dock att antagningsgränsen uppges (i alla fall som oftast) den som uppstår efter Urval2 men innan att alla reserver kom in, alltså i praktiken är det oftast "lägre antagningsgräns" på grund av att några sökande kommer in efter Urval2 - från RESERV.
    Som behörig sökande kommer du ställas i reserv.
    Lycka till!
    Julia

    • : Tack för svar! Enligt dig, vilken ungefärlig reservplats är det troligt att jag kommer ha?
    • Julia : Det beror helt på hur många sökande som söker samma utbildning och har högre meritvärde än du har. Sista kompletteringsdag är i år 18 juni 2020 och det är först från 19 juni som obehöriga kommer "sorteras ut" och behöriga rangordnas. Så fort antagning.se kan ge besked om vem som blir antagen och vilka reservnummer de övriga behöriga får, så får även du det beskedet. Något annat kan vi på FRåGA SYV inte svara. Lycka till! FRåGA SYV kommer hålla tummarna för dig!