Zozan
    Hej, jag vill bara fråga om att hur svårt är det att komma in på byggingenjörsprogrammet? Jag är väldigt intresserat på byggteknik och därför vill jag söka till byggingenjörsprogrammet antingen på universitet eller högskola. Så hur ser svårigheterna att komma in på denna utbildning ? Jag har även höjt upp mina betyg på komvux efter gymnasiet. Men jag vet inte om jag har försämrat min chans att komma in eller inte.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Man kan inte försämra sin chans att komma in på högskola eller universitet genom studier på komvux, eftersom betyg som inte behövs och som skulle sänka ditt meritvärde - räknas inte in, det är i så fall som om du inte läst de kurserna...

    Sök många olika alternativ på högskolenivå ... Det är upp till 20 alternativ du kan söka.

    Om du har examen från teknikprogrammet - kan du även söka Fjärde tekniskt år på TE.

    Se också om du hittar några intressanta utb på yrkeshögskola - www.yhguiden.se

    Sök både till högskola och till flera yrkeshögskoleutb,. Det kan inte skada för att du kan alltid tacka Nej till en erbjuden plats. Vilka yh du kan bli intresserad av -se = här>>