Lena
    Hej!
    Jag fick ett felaktigt betyg i en kurs när jag gick i gymnasiet. Dessvärre blev det inte åtgärdat av läraren förrens nu (tog studenten förra året)

    Jag har sökt till universitet inför höstterminen, och min lärare påstår att han har ändrat betyget nu. Hur kan universitet jag sökt till se det? Kommer det automatiskt stå med i betygen? Eller måste jag ladda upp mitt ”nya” betyg, hur funkar det?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Lena;
    se vad som syns på "mina sidor" - på Din inloggning på Antagning.se. Det är samma som du ser, som personal på Antagning.se ser.
    Att det sätts ett felaktigt betyg som efter ett år ändras till rätt betyg - är ovanligt. Det finns nog inga regler som besktiver just den situationen /för att det är inte tanken att så ska ske/.
    Du kan också kontakta Antagning.se och förklara din unika situation och be om råd - vad som de tycker du bör göra i den situationen.
    Bästa hälsningar
    D: