Elin
    Jag är splittrad när det gäller min framtida utbildning. För mig lockar både psykologprogrammet men också en mer teknisk inriktning (ex. tekniskt basår för framtida studier). Jag gillar att studera och lära mig nya saker och har intressen i flera olika ämnen, så som psykologi, religionskunskap, naturkunskap och historia. För mig är det otroligt givande att lära sig nya kunskaper, att studera människan och hennes historia, m.m. På fritiden brukar jag skriva och läsa mycket, men också spendera en del tid på min dator, eller vara ute. Jag har en komplett gymnasieutbildning i estetiska programmet, och dessutom har jag läst upp kursen Matematik 2b på komvux. Så det jag har problem med är att hitta något som verkligen passar mig och känns bra att studera, och som leder till framtida jobb.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Elin,
    du är fortfarande mycket ung och det kan givetvis vara svårt att bestämma sig "för all framtid" när men endast är 20 år gammal.
    Har du gjort någon ansökan om studier till hösten?
    Om ja, kan du vänta och se hur Antagningsbeskeden kommer att se ut och vilka realistiska möjligheter som du kommer att få (var du får en eller flera utbildningsplatser).
    Kika annars på många olika yrken på www.framtid.se
    ***
    När du vet vilket yrke du vill satsa på, kan du höra av dig igen - så kan vi hjälpa dig med info om vilka utbildningar som leder till det yrket.
    ***
    Länktips - framtid.se/bloggar/navigera-i-yrkesdjungeln.

    Liselotte