Johan
    Tjena! Jag går första året på Barn- och Fritidsprogrammet. Det var tänkt att jag skulle gå ekonomiprogrammet, men efter strul och byte av skola fick jag lov att gå BF-programmet.
    Jag vill plugga till civilekonom och där behöver man Engelska B och Matematik C för att komma in. Vi läser endast Engelska A och Matematik A, finns det möjlighet att plugga upp dessa ämnen på individuella val? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, alla elever på yrkesprogram ska ha möjligheten att läsa upp till en högskolebehöriget inom Individuella valet. Om du vill plugga ekonomi så behöver du dock läsa mer matte och utöka med kursen Matte 3b eftersom den ofta ligger som ett krav på ekonomiutbildningar. /Lena, Syv