Zambe

    Hej!, Jag vill kunna plugga vidare om jag någonsin kommer behöva det i framtiden så jag undrar vilka kursers/ämnen jag behöver välja (går I fordons-programmet) men samtidigt vill jag kunna satsa på musik, behöver så snabb hjälp! Som möjligt tack! + jag går första året

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hetem!
    Inom Individuellt val får man läsa vilka kurser som helst av de som din gymnasieskola kan erbjuda att läsa. Om du vill i framtiden satsa på musik, fråga på din skola (prata med SYV) vilka musikkurser som din skola kan erbjuda dig att välja inom individuellt val. Det är dock tyvärr möjligt att du får ett svar från SYV på din skola att det inte går att läsa någon musikkurs. Om det på din gymnasieskola inte erbjuds ES/musik, då är det mycket möjligt att det inte finns någon lärare som kan undervisa i musikkurserna.
    Be SYV på din skola om en lista av kurser bland vilka du kan välja kurser som din skola kan erbjuda att läsa som valbara. Om du sedan vill ha hjälp att välja från den listan, återkom gärna och i din fråga skriv in de kurser som du kan välja mellan.