Maria
    Hej hej:)!

    Jag undrar om man läser ett individuellt anpassat program på gymnasiet. Kan det då få konsekvenser för mig när jag sen ska söka mig till tex universitet osv??????? Finns det många negativa konsekvenser med ett individuellt anpassat program?
    • Ludmila : Tänk bara på att det är Rektor som beviljar läsa Individuellt anpassat program och det är ett undantag (när man byter program för att inte tvingas gå om ett år för bara några få kurser). En elev kan inte bestämma att läsa individuellt anpassat. Det är Rektors beslut. Tänkte bara att påminna dig om det.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Maria!

    Det finna inga negativa konsekvenser med att läsa ett Individuellt anpassat program. Det bör dock noteras på Examensbeviset att det är just Individuellt anpassat program (detta för att de som tar emot Examensbeviset, t.ex. Antagning.se, en yrkeshögskola eller en arbetsgivare) inte börjar undra varför dokumentet ser "konstigt" ut, dvs inte exakt så som det bör se ut.

    Ett korrekt utfärdat Examensbevis med notering om att eleven läste Individuellt anpassat program, är precis lika mycket värt som ett vanligt Examensbevis.

    Med vänlig hälsning
    Mikael