Jag har 100 tankar om vad jag skulle tänka mig att bli men det står mellan arkitekt och inredare/inredningsarkitekt. Och om jag nu skulle vilja bli inredningsarkitekt, vilken linje och vilken inriktning borde jag välja? Jag bor i Linköping och har försökt hitta något, men jag vet ju inte vilken linje jag behöver gå så jag vet inte riktigt vad det är jag söker efter egentligen. Skulle vara så tacksam om ni kunde svara på detta!!!
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32132 frågor besvarade.
Inredningsarkitekt, vilken linje ska jag välja på gymnasiet?
Jag har 100 tankar om vad jag skulle tänka mig att bli men det står mellan arkitekt och inredare/inredningsarkitekt. Och om jag nu skulle vilja bli inredningsarkitekt, vilken linje och vilken inriktning borde jag välja? Jag bor i Linköping och har försökt hitta något, men jag vet ju inte vilken linje jag behöver gå så jag vet inte riktigt vad det är jag söker efter egentligen. Skulle vara så tacksam om ni kunde svara på detta!!!
1 Svar
http://www.konstfack.se/Utbildning/Kandidatprogram/Inredningsarkitektur--Mobeldesign-180-hp/ är Grundläggande behörighet och så gör man konstnärligt arbetsprov också men vad det gäller just kurser då kan man gå ett valfritt gymnasieprogram och bli behörig.
På Yrkeshögskola kan det också finnas olika utbildningar som leder till att man kan arbeta som inredningsarkitekt (eller liknande), se t.ex. på http://www.yhguiden.se/utbildning/campus-i12/visuell-design-arkitektur-och-inredning och behörighet till den är gymnasieexamen från Estetiska programmet med inriktning Estetik&media eller
från Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning Medier, information&kommunikation.
Därför tycker jag att det är en av dem två utbildningarna:
http://www.gymnasieguiden.se/program/SA/medier-information-och-kommunikation
eller http://www.gymnasieguiden.se/program/ES/estetik-och-media
som jag rekommenderar att du tittar lite extra på.
I Linköping finns de på bland annat följande skolor:
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/fria-laroverken-i-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/jensen-gymnasium-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/klara-gymnasium-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/thoren-business-school-linkoping
Jag hoppas att mitt svar hjälper dig.
Mvh Mikael SYV
Hej, behörighet till den här utbildningen På Yrkeshögskola kan det också finnas olika utbildningar som leder till att man kan arbeta som inredningsarkitekt (eller liknande), se t.ex. på http://www.yhguiden.se/utbildning/campus-i12/visuell-design-arkitektur-och-inredning och behörighet till den är gymnasieexamen från Estetiska programmet med inriktning Estetik&media eller
från Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning Medier, information&kommunikation.
Därför tycker jag att det är en av dem två utbildningarna:
http://www.gymnasieguiden.se/program/SA/medier-information-och-kommunikation
eller http://www.gymnasieguiden.se/program/ES/estetik-och-media
som jag rekommenderar att du tittar lite extra på.
I Linköping finns de på bland annat följande skolor:
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/fria-laroverken-i-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/jensen-gymnasium-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/klara-gymnasium-linkoping
http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/thoren-business-school-linkoping
Jag hoppas att mitt svar hjälper dig.
Mvh Mikael SYV
Frågor och svar taggade med 'yrken med lugnare tempo' (1 st.)
-
Arbetsplatser som generellt fungerar bra för en person med npf ?
Jag undrar vilka yrken / arbetsplatser som har ett lägre arbetstempo och som inte är ett ensamarbete? Har en npf-diagnos och en stress-diagnos efter två svåra trauman. Arbetar i dag i ett yrke och på en arbetsplats med mycket hög stress, tempot gör att...
Hej!Jag förstår att du behöver hitta ett yrke och en arbetsplats som passar din situation men det kan tyvärr bli svårt att hitta ett yrke och arbetsplats som... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga