Reb
    Hej.
    Jag går i gymnasiet och sökte i höstat med min syv till ett annat gymnasium, då med inte godkända betyg i matte. Jag klarade grundmatten kort därefter och min syv la in godkänt E på mina betyg så de skulle vara bra till VT-sökan, alltså den riktiga antagningen. Men idag fick jag hem ett brev där det stod att jag inte kommer kunna bli antagen för jag inte har godkända betyg i matte? Jag har redan godkänt i grundmatte och det är inlagt. Varför ändrades det inte?
    Det står att jag kan komplettera betyget fram tills sista juli och komma med i reservatagningen, hur visar jag då att "jag har kompletterat" (fast jag är godkänd)?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det verkar som information inte har gått fram till Gymnasieantagningen. Kontakta Gymnasieantagningen - kontaktinfo bör stå i brevet och fråga vad de behöver för att de ska kunna registrera ditt betyg. /Lena, Syv