te
    Hej! Jag går för nuvarande på ett tekniskt basår i KTH och undrar vad konsekvenserna blir om jag väljer att aktivt få underkänt på en kurs som jag inte kräver/klarar av. Denna kurs motsvarar 9.0hp. Tack i förväg.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Om du tar studiemedel kan underkända poäng bli en stor nackdel; CSN kan - om man ej uppvisar tillräckliga studieresultat - göra avslag på framtida ansökningar om studiemedel.
    ***
    Varför skulle man aktivt välja att få underkänt betyg på en kurs? Det är alltid bra att få godkända betyg på alla kurser man läser.