Eyüp
    Jag går i årkurs 3 El o Energi och jag undrar ifall man kunde lägga till en extra ämne tex Naturkunskap 2 fastän min utbildning inte kräver det ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, Naturkunskap 2 bygger på Naturkunskap 1b eller Naturkunskap 1a1+1a2. Det betyder att du måste ha dessa förkunskaper först om du vill läsa Naturkunskap 2. Om du har det och om din skola erbjuder Naturkunskap 2 och du har tiden att läsa den så kan du ansöka om utökat program på skolan - det är sedan rektor som beviljar om du får läsa den eller inte. /Lena, Syv