Hannah

    Min klass är stökig och jag kan inte koncentrera mig på lektionerna och jag kommer mig lite utanför. Jag har velat byta klass länge men inte vågat Dessutom har jag en vän som går i den klassen jag vill börja i Kan jag byta Klass mitt i terminen eller provgå i klassen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Svar på frågan om en elev får byta klass måste besvaras av personal på skolan. Det finns inga centrala/generella regler som skulle svara på den frågan.
    Tips! gå prata med kurator på din skola. Kuratorn kan kontakta rektorn och förhoppningsvis löses den situationen på ett bra sätt.
    Be om att få provgå i en annan klass. Finns ingen automatisk rätt att få provgå i en annan klass eller byta klass. Alltså, frågan du ställer måste du ställa till din skolans personal.
    Du kan ta hjälp av dina vårdnadshavare; de kan kontakta personal på din skola, t.ex direkt kontakta rektorn. På skolan är det rektorn som är ytterst ansvarig.
    Lycka till!
    Julia SYV