John Henry
    Jag har F i matte men vill gå in i Restaurang och livsmedels programmet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du till våren klarar ditt mattebetyg med minst E i slutbetyg och har minst sju andra ämnen med minst E så är du behörig att tas in på RL. Räknar du med F i matte eller annat kärnämne i slutbetyget så kanske det redan nu är bra om du väljer till ett Introduktionsprogram som är ett program där du kan läsa ikapp grundskoleämnen på gymnasiet. Prata med din Syv på skolan vilket Introduktionsprogram som skulle passa just dig. /Lena, Syv