sara

    Jag har tackat ja till andra valet på grund av att mitt första val jag menar den första skolan har gjort fel och har ej skickat mitt brev vad ska jag göra??? jag fick mitt brev från första skolan nu .Det handlar om gymnasieval

    • Julia : Handlar din fråga om antagning till högskola, folkhögskola, yrkeshögskola eller komvux?
    • : Det handlar om gymnasieval
    • Julia : Menar du att du blev Antagen till ditt andra alternativ och nu blev kallad från Reserv på ditt första alternativ ?
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Om du blev kallad från reserv till ditt första alternativ och vill gå på den utbildningen, då tackar du Ja och börjar där.

    Att du tidigare tackade Ja till en annan utbildning, när du inte visste att du kunde komma in på ditt första alternativ är helt ok; du säger i så fall på skolan att du kom in på en annan utb. Det är inte alls ovanligt att det blir så, händer ofta!

    Grattis om du kom in på utb., som du helst vill gå! Lycka till med dina studier!