Johnny
    Jag vill arbeta med barn, dock inte vara lärare. Jag är utbildad sjuksköterska, men det var för mycket ansvar och administrativt arbete, precis som läraryrket (studerat och arbetat som lärare).

    Jag gillar att arbeta med människor, barn specifikt och arbeta med dator (en aning motsägelsefullt). Jag har arbetat med barn som har någon sorts funktionsnedsättning och det tyckte jag var otroligt givande och roligt.

    Finns det något hopp för mig att hitta vad jag skulle trivas med?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kanske Skolsköterska >> på en särskola eller konstterapeut >> skulle passa dig ?

    Studie- och yrkesvägledare

    Kika också på yrket >>museipedagog kanske på ett museum som på ngt sätt har med medicin att göra/med tanke på att du har kunskaper inom medicin/.

    Ett annat förslag - yrke/socialpedagog>> eller fritidsledare.

    Titta gärna på olika yrken på www.framtid.se - i första hand inom kategorier Socialt arbete och Hälsa- och sjukvård .