Lac
    Hejsan! Jag ska börja ettan om c.a en vecka. Jag ska börja på programmet samhälle. Men jag känner att jag inte riktigt vill gå den linjen och vill kanske byta till min andrahandsval Teknikprogrammet eller natur som jag inte har valt som alternativ. Tror ni att de skulle gå att jag testar samhälle och sedan byter till teknik om jag inte trivs? eller om det går att byta redan nu eller om det är försent! Tack på förhand!

    1 Svar

    Per-Anders SYV på Friskolan Asken

    Det brukar inte vara något problem att byta innan skolstarten förutsatt att det finns lediga platser på det program du vill byta till (och att du är behörig till TE och NA). Du kan också prova samhälle och sen byta bara det inte hinner gå för lång tid, då kan det vara svårare att byta om man måste läsa ikapp olika kurser. Jag föreslår att du tar kontakt med skolan du skall gå på eller antagningskansliet i din kommun, de kan säkert svara om det finns lediga platser på programmen.