Joakim
    Jag går naturvetenskap inriktning naturvetenskap. Men jag vill byta linje till naturvetenskap inriktning samhälle på en annan skola, men jag tror inte jag kommer kunna komma in på den skolan det här året. Hur gör jag för att gå om ett år och kommer jag att söka med mina betyg från grundskolan även fast jag gjort klart några kurser?

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Tala med din studie- och yrkesvägledare på det gymnasium du går på nu och kolla också upp om det finns plats på gymnasiet du vill gå på.

    Kolla noga upp poängplanerna/timplanerna på båda skolorna och se vilka kurser som du redan läst i 1an och vilka kurser de andra läst i 1an och vilka kurser som blir kvar att läsa i 2an och 3an. Kurserna kan riskera att hamna i osynk med varandra. Detta bör du vara lite medveten om. Många gymnasiet har dessa planer på sina hemsidor.

    Lycka till!//Lotta