Faten

    jag vill läsa arabiska som moderna språk teg 4,5,6 men helsingborg kommun tidligen har inte det men saken är att när jag gick till syv jag fick inte hjälp vad kan jag göra?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Faten,
    om du är 23 år så hör du till komvux, det är för sent att söka till ungdomsgymnasiet.
    Gymnasiala kurser på komvux läser man i den kommunen där man är folkbokförd.
    Om din kommun inte kan erbjuda läsa de gymnasiala kurser du vill läsa, så kan du försöka skaffa dig kunskaper på egen hand och söka var du kan göra Prövningar.
    Prövningar kan du göra i alla de olika svenska städer, behöver inte vara i den kommunen där du är folkbokförd.

    Hälsningar

    Mikael