Elin
    Vad för jobb är "vanliga" i England, alltså vilka jobb är möjliga att få om man vill flytta dit? Nu är ju inte det förrän om många år jag kommer jobba så vet du om det går att se framtidsutsikter för yrken i England på någon hemsida?
    • : Vilka jobb kan man få där skulle rubriken vara...
    • Ludmila : Hej Elin, du började skriva så här "Vilka jobb kan man få där skulle rubriken vara..." & så syns det inte mer text... Var god komplettera din fråga! Vänligen SYV Ludmila
    • : Tack för svar! Alltså jag skrev fel i rubriken, det blev "vilka jobb kan man då där" när det skulle stå "vilka jobb kan man få där".
    • Ludmila : OK, jag förstår nu ... *L* ;-)! Jag hoppas mitt svar var till någon hjälp för dig! Du får hemskt gärna återkomma om du vill ha mer information om samma tema eller om du har en annan fråga. Önskar dig en mycket trevlig sommar! SYV Ludmila
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Ludmila SYV på FrågaSYV
    Hej Elin,
    jag råder dig läsa information på http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.64d282e12fd576d91d80004671/1401114499664/storbritannien.pdf

    Där finns det några hemsidor nämnda, som info, som du efterfrågas, kan finnas.

    Jag återkommer om jag hittar ett bättre svar på din fråga.
    Vänligen
    Ludmila SYV
    • Ludmila : Hej igen, jag hittade på Facebook https://www.facebook.com/EuresSweden där man kan ställa frågor ang. jobba utomlands, men de gick på semester från idag, 30 juni och till 27 juli. Från den 28 juli kan du, om du har en profil på Facebook, gå in på deras sida och ställa din fråga även där. Just nu kan du bara läsa info- som redan finns där sedan innan.
    • Ludmila : Agn. skaffa dig utbildning som är gångbar i England, så tänker jag så här: arbetsmarknadsprognoser kan slå fel. Det är därför riskabelt att satsa på en utbildning bara för att man tror att det kommer att finnas jobb efter den utb. Man kan givetvis titta på prognoserna men jag skulle avråda från att söka utbildning som man inte är intresserad av mer än att man tror att det kommer att finnas jobb, för att om man inte får jobb /och det finns ju inga garantier/, känner man att man förlorade mycket tid & även pengar /om man t.ex. tar även lånedel av Studiemedel från CSN/. Därför är mitt råd att utbilda sig till den som man VILL JOBBA SOM samt läsa så mycket engelska som du kan - och söka jobb på de meriterna sen. Redan innan du är färdig med din gymnasieutbildning /när du fyller 18 år/ kan du söka jobb som au-pair i England eller ngt. annat sommarjobb, som inte kräver en gedigen utbildning /t.ex. som säljare i butik eller hotell-personal (städning, reception eller som frukostvärdinna)/. När du sedan skall söka jobb i samma land, t.ex. England, är det en Merit om du kan uppge att du redan har arbetat i det landet samt kan uppvisa referenser från din f d arbetsgivare.