elev

    hej, jag tar snart examen i offentlig förvaltning men hittar inte riktigt någonting som jag vill jobba med, jag funderar på att läsa vidare, det som jag är intresserad av är att tillverka hudvårdsprodukter, min utbildning har inget med det att göra såsom jag har läst, därför funderar jag på vilken utbildning jag kan läsa som till exempel är på distans och en kort utbildning, samt om jag utbildar mig till detta vart jobbar man då för att tillverka dessa produkter osv? tack i förhand.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    man kan jobba med att Tillverka hudvårdsprodukter på olika sätt, t.ex i forska fram nya produkter eller jobba i produktionen med "handgripligen" tillverkning (på fabriken, som produktionstekniker). Om yrket Produktionstekniker var god läs på Framtid.se/yrke/produktionstekniker
    Du får gärna läsa ett tidigare svar på en "liknande fråga" som finns i tråden på Frågasyv.se/frågor/vad-ska-jag-studera-för-att-skapa-hudvård?
    Du kan också hitta några personer som idag jobbar med det som du i framtiden vill jobba som och fråga vilken utbildning ledde till att de kan jobba med just det.
    Som du ser, så kan inte jag ge ett svar där jag hänvisar till en kort distansutbildning för att kunna jobba med framställning av hudvårdsprodukter.
    Däremot finns det "kortare" utbildningar för de som jobba som produktionstekniker. Sådana utbildningar kan t.ex finnas inom yrkeshögskola. T.ex är den här yrkeshögskoleutbildning - till Läkemedelstekniker - på 3 terminer (1.5 år): utbildning/frans-schartaus-handelsinstitut/läkemedelstekniker - Läkemedelstekniker är också en sort produktionstekniker, kan man grovt säga.
    Du får också gärna kika på följande yrkeshögskoleutbildningar:
    utbildning/folkuniversitetet-lund/lake-och-livsmedelstekniker
    utbildning/campus-vastra-skaraborg/operativ-produktionstekniker
    utbildning/campus-vastra-skaraborg/laborant

    Studie- och yrkesvägledare