Donna
    Hej, jag vill gärna jobba som ekonomisk biståndshandläggare och har sökt utbildningar nu. Har satt samhällsförändring och socialhållbarhet som 1 och socionom som 2 men är lite kluven på om jag ska byta plats på dom ? Vad är skillanden mellan utbildningar ? Kan jag jobba som ekonmisk biståndshandläggare om
    jag går första utbildningen med? Är det lön eller något som skiljer ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Donna,
    om du i din fråga menar det här programmet - samhallsforandring-och-social-hallbarhet på HH, då leder det programmet till kandidatexamen i sociologi. Man blir alltså en sociolog >>, är tanken.

    Som biståndshandläggare >> på soc.tjänsten brukar man få arbeta med socionomexamen. Socionomprogrammet är en termin längre än programmet Samhällsföränding & Social hållbarhet.

    Om du kan tänka dig att läsa i 3,5 år i stället för 3 år och med tanke på att du vill jobba som biståndshandläggare, så tycker jag faktiskt att det är en bra idé att söka till socionomprogrammet i första hand.