Sara
    Hej,
    Jag går tredje året på gymnasiet, och är intresserad av att bli jurist. Mitt betyg är 19, och det krävs att man har mellan 20-22 i meritvärde för att komma in, beroende på universitet. Hur kan jag göra?

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sara; 'antal utb.platser kan utökas och då kommer antagningsgränsen gå ner. Så du får gärna söka till juristprogrammen på alla de lärosätena där programmen ges.
    Du kan också invänta och se om det blir möjligt att göra högskoleprovet under hösten 2020 eller senare, t.ex under våren 2021.
    Du kan också försöka höja ditt meritvärde eller hitta ett annat yrke som du vill satsa på.
    Vänligen
    ANNA

    PS: på www.framtid.se beskrivs över 2.ooo yrken.