Elsa

    Hej, just nu studerar jag lärarprogrammet men har nu till våren tänkt söka till läkarprogrammet vid samma universitet och mina chanser att komma in ser goda ut. Saken är den, att det nu även är dags att söka kurser för nästa termins studier via antagning.se. Om jag inte kommer in på läkarprogrammet denna termin vill jag gå kvar på lärarprogrammet vilket gör att jag måste lägga kurser både via mitt nuvarande program och ytterligare ett program i min ansökan på antagning.se. Därför skulle jag bara vilja verifiera via er att ett lägre prioriterat val, inte under några omständigheter skulle kunna trumfa ett högre prioriterat val. Detta trots att dessa kurser (inom lärarprogrammet) som jag förstått det alltså är sökta till via programkvoten vilket garanterar mig en plats där.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,
    kontakta Antagning.se, du kan t.ex ringa 0771-550720 på vardagar kl.9-16 - för att det är där som antagning till svenska högskole-och universitetsutbildningar administreras.
    Annars så är jag ganska säker på att du bör lägga den nya utbildningen, läkarprogrammet, som ditt första, högstprioriterat val i din ansökan och kurserna vill våren på din nuvarande utbildning, lärarprogrammet, som dina lägreprioriterade alternativ.