Magnus
    Jag går i årskurs nio och jag har sökt till Rytmus i Stockholm och jag har fått det preliminära resultatet.

    Jag har 500 poäng, medianen är 440 och antagningsgränsen är 407,5. Jag har alltså 92,5 poäng över antagningsgränsen.

    Om vi utgår från att jag stannar på mina 500 poäng till det slutgiltiga beskedet, finns det någon chans att antagningsgränsen höjer sig med ca 100 poäng? Eller sitter jag säkert?

    Vet ni ungefär hur mycket antagningsgränsen brukar höjas/sänkas ?

    1 Svar

    Fråga SYV på Framtidsskolan
    Det är jättesvårt att förutsäga. Eftersom antagningsproven på de estetiska programmen ger så pass hög poäng så handlar det nu om de elever som gjort omval och vilken poäng dom får. Att det höjs 100 poäng låter mycket, men det kan hända.