ell
    Hej jag skriver detta åt min kille då han undrar. Idag 11e april så ska man ju få reda på sina preliminära val, han kan inte se om han kommit in eller inte, det står bara ” antagningstiden har gått ut ” som om han bara loggat in och kollat på sin ansökning. Han har sökt rytmus och du kanske vet om det är något speciellt där. Men han kan inte se den helt enkelt. Han bor i Stockholm så det är ju idag han ska få reda på antagningen. Jag som själv bor i Eskilstuna kunde logga in och kolla på morgonen
    • : Har det löst sig? Kunde ni se resultat nu? Men, det är precis som Julia SYV har svarat, spelar ingen roll. Antagning till gymnasiet görs när betygen i Slutbetyg är satta, och om man var antagen i prelim.antagningen eller om man ends sökte då - eller endast sökte under Omval, spelar absolut ingen som helst roll. :)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,
    jag skulle testa logga in senare idag, då det förhoppningsvis funkar att se det PRELIMINÄRA antagningsresultatet; kan man inte se den imorgon - om man söker till gymnasiet i StorStockholm, då kontaktar man antagningskansliet; kontaktuppgifter finns på antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-stockholm
    Det är givetvis viktigt att påpeka för antagningskansliet att det inte fungerar att se resultat av det prelim.antagningen - i första hand för att de ska fixa felet inför det definitiva/slutgiltiga antagningen.
    För gymnasiesökande elev spelar det, dock, ingen roll - vad det prelim.antagningen säger, eftersom hela antagningen kommer att göras om när betygen till Slutbetyg för Grundskolan kommer in.
    Vänligen
    och Lycka till med era gymnasieval!
    Julia