Michelle
    Om jag väljer att använda mina 100 P i 2:an, kan jag EFTER valtiden istället bestämma mig för att spara de poängen tillsammans med mina andra 100 P till 3:an?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Michelle,
    den frågan är det bara personal på din skola som kan svara på.
    Det är olika upplägg på olika skolor. Allmänt gäller - kurserna bör fördelas så jämnt som möjligt över 3 år, så att varje elev läser ca heltid under alla terminer, men om Individuellt val läses t.ex. 100 p. under åk2 och 100 poäng under åk3 eller om man läser flera Programfördjupande kurser i åk2, och läser 200 poäng Individuellt val i åk3 - varierar från en skola till en annan.
    Det är ingen utanför din skolan som kan ge dig rätt svar på just den här frågan.
    Önskar dig allt väl!
    Hoppas att mitt svar blir till hjälp i din studieplanering!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare