Emelie
    Hej, kan jag efter preliminär valet gå till syv på min skola och ändra ordningen på valen? Vill nämligen sätta den skolan med högst intagningspoäng först så jag vet om jag kommer in men är inte helt säker på om det är den skolan som jag helst vill gå på.
    Så kan jag ändra mina val efter jag vet om jag preliminärt kommer in på skolorna? (kan jag göra det själv eller måste jag gå till syv?)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, omval sker i de flesta kommuner i april/maj - då kommer även den preliminära poängen ut. Du kan säkert välja om själv om du vill - det behöver du inte gå till Syv för. Vill du dock ha hjälp och prata om rangordningen med för och nackdelar med det du väljer så kan det vara bra med ett samtal eftersom det är sista omgången. Men är du helt säker så är det bara att välja om själv i omvalet. /Lena, Syv