Umiik
    Hejsan.

    Jag är en tjej som läser ekonomi programmet eftersom jag vill ha det bra med arbetet.
    Jag har alltid velat bli arkitekt och min syv på grund skolan sade att det gick att bli arkitekt genom ekonomi programmet. Vi kommer att läsa ekonomi 3 och natur 1b tror jag. Men sedan så får jag höra att det inte går att bli arkitekt genom ekonomiprogrammet. Vi har indivuduella valen fram till 5 mars och jag vill inte ångra mig senare. Vilka ämnen ska jag välja ?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du kan komplettera ditt program med Matte 3b och Naturkunskap 2 så bör du ha alla kurser för att kunna söka en arkitektutbildning. /Lena, Syv