Jossan
    Hej! Jag kommer snart att utreda mig för ADHD och undrar om jag kan bli flygledare efter att jag (troligen) fått diagnosen.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Josefin!
    Det vi vet om yrket Flygledare berättar vi på framtid.se/yrke/flygledare

    Vad gäller diagnoser, så kan det handla om grad, omfattning och medicinsk prognos. Det finns förhoppningsvis medicinering eller annan behandling som kan göra dig symptom-fri.
    Jag råder dig ta det lugnt och genomföra processen så att du kan få diagnosen och behandlingen. Du får gärna titta på många olika yrken på www.framtid.se där det finns över 2.ooo yrken beskrivna. Förhoppningsvis ska du kunna utbilda dig till ditt drömyrke! FRåGA SYV håller tummarna för dig!