Harris
    Hej! jag har sökt in på Malmö Borgarskola med inriktningen Ekonomi Ekonomi och har kommit in, men skulle gärna bli Jurist i framtiden. Måste jag byta till Ekonomi Juridik eller kan jag ta några kurser som gör mig behörig att söka in till att bli Jurist på Juridicum i Lund?

    Tack i förhand, Mvh Harris

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Harris,

    alla kurser för behörighet till Juristprogrammet på universitetet, ingår redan som obligatoriska kurser även i inriktning Ekonomi på Ekonomiprogrammet. Du behöver inte lägga till några kurser eller byta inriktning.

    Men om du vill testa på läsa juridiska kurser redan på gymnasiet, välj i så fall (om det är möjligt) kurer i Privat juridik och Affärsjuridik som valbara kurser på inriktningen Ekonomi.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte