Sanna
    Hej!
    Jag har precis börjat IB2, förra läsåret gick jag alltså pre-ib. Jag har nu bestämt mig för att byta program så jag undrar om jag vill byta till ekonomi eller stylist skulle jag då kunna hoppa in i en klass direkt i tvåan så att jag slipper gå om ett år? det finns platser tillgängliga på både stylist och ekonomi där jag bor. Så när det finns plats kan jag då hoppa in i en klass eller har jag missat för mycket av de ämnena de har läst?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, min tippning är att du missat för mycket eftersom det är så olika kursutbud mot IBprep - men det är skolorna som bestämmer och gör en bedömning om de kan ta emot dig så kolla med dom. Kanske har du större chans på Ekonomiprogrammet. Dock är dina programval spretiga - Ekonomi eller Hantverk? Två väldigt olika program! Viktigt att du funderar och kanske tar några samtal kring vilket som passar dig bäst här och nu med din Syv på skolan så ditt omval blir så bra som möjligt. /Lena, Syv