Philip
    Behöver hjälp, vet inte om jag valt rätt linje då jag gått el linjen i en termin, jag känner mig inte motiverad och blir ibland så att jag stannar hemma istället, sover lite då jag tänker på detta och att jag är lite efter, jag gillar att skriva, och historia som tidigare ämnet SO, har kollat runt lite på programmet samhäll och det verkar vara inom mer historia och sådant. Är ingen vidare på matte då det är sjukt tråkigt men får kämpa med det, föräldrarna vet inte om detta.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj vilken jobbig sits du hamnat i! Inte bra alls! Jag tycker du omgående ska prata med din Syv på skolan, boka en tid och diskutera vilka alternativ du har. Förmodligen är det bästa att välja om program. Samhällsvetenskapliga programmet verkar ju innehålla kurser som du gillar - men studietempot är snabbt. Diskutera vad programmet innebär - kanske gå en provdag så du får syn på undervisningen och om det passar dig bättre än El.

    När du har lite mer information om hur du ska gå till väga så kanske du kan prata med dina föräldrar? Blir ju ännu jobbigare om du ska behöva gå omkring och låtsas att allt är bra och att du går i skolan - bättre om du är ärlig så får du förhoppningsvis deras stöd och kan gå vidare. Lycka till!/Lena, Syv