Lena
    hej, jag valde naturvetesnskaps programmet , går första året men jag ångrar mig tyckte de var för svårt och verkar som de inte passade mig som jag trodde. Vill då byta till samhälle men vet inte om jag ska ta inriktning beteende eller samhällskunskap? Vad är skillnaden?
    Jag undrar även kan jag byta skola och linje nu har gått någon månad i skolan jag går på nu?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, skillnaden mellan inriktningen beteende och samhällskunskap är endast ett par hundra poäng i inriktningskurser så skillnaden är inte så stor. Läs mer om vilka kurser du läser här http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/programguide/hogskoleforberedande-program/sa.html

    Det är mottagande skola som bestämmer om de kan ta in dig eller inte - finns det plats så får dom göra en bedömning om du kan ta igen i de kurser som börjat och som du inte läst. Så du får helt enkelt ta kontakt med dom och fråga. Lycka till!/Lena, Syv