Janine
    Hej!

    Jag har sökt till en friskola som ligger 2 timmar från där jag bor. Det betyder alltså att jag måste flytta till den orten. Programmet finns redan i min hemort, får jag ändå inackorderingstillägg eller inte?

    Mvh Janine

    1 Svar

    Hej Janine!

    Ett krav för att få inackorderingstillägg är att utbildningen (programmet och inriktningen) inte finns på din hemort. Av den anledningen så kan du inte få inackorderingstillägg ifrån csn.
    De övriga kraven för att få bidrag uppfyller du. Vissa skolor kan ha speciella inriktningar som ger rätt till inackorderingstillägg för att vara säker bör du prata med skolan.

    Mer information kan du läsa på csn's hemsida: http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiehjalp/hur-mycket-kan-du-fa/inackorderingstillagg/1.2847

    Lycka till!
    Vänliga hälsningar
    Melina SYV