elev

    Hej! Jag läser en utbildning på högskola men efter utbildningen får jag ingen yrkestitel eller legitimation då utbildningen är såpass ny. Jag läser nu min sista kurs och är lite orolig över att jag inte kommer klara den sista tentan. Isåfall måste jag vänta till nästa år och läsa kursen igen under denna perioden. Det jag undrar är egentligen om jag kan läsa en annan kurs (som är relaterad till mina huvudämnen) under hösten och få min kandidatexamen ändå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du måste få svar på din fråga från studievägledare på din institution. Varje lärosäte (högskole eller universitet) får bestämma ganska mycket lokalt på sitt eget lärosäte eller sin egen institution och ingen annan än personal som jobbar med just din utbildning kan svara på den typen av frågor som du ställer här nu. Lycka till med dina studier!

    Studie- och yrkesvägledare