elev
    Hej!
    Jag har fått slutbetyg i en kurs som jag inte år nöjd över och jag vet att jag förtjänar ett högre betyg än vad jag fick, därför vill jag göra prövningen på komvux om det går?

    mvh
    Nour//

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nour,

    när du går ut gymnasiet, ska du kunna anmäla dig till prövningar var du vill - i hela Sverige. Medan du är gymnasieelev gäller följande: om du får F i en kurs, har du rätt att göra prövningen i den kursen, eller om undervisning i en obligatorisk kurs inte erbjuds av din skola. I andra fall har tyvärr inte gymnasieelever göra prövningar.