nana
    hej! jag ska efter sommaren börja i trean, mina betyg från ettan och tvåan var mest D och C, om jag skärper mig i trean kan jag höja min meritvärde? är det smart att satsa på högskoleproven också?
    jag vill gärna komma in i sköterska utbildningen

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, betyg som du har från E uppåt kan du inte läsa upp under gymnasietiden - du måste vänta till efter gymnasiet. Det är alltid smart att satsa på högskoleprovet - då hamnar du i ytterligare urvalsgrupp i ansökning till högskolan och det är bra! /Lena, Syv