lucia
    Hej! Jag bor i Tierp men vill inte gå i ett gymnasium här.
    Ifall jag söker in till vasa-skolan i gävle, kommer jag då ha mindre chans att komma in jämfört med de som söker in dit och bor i gävle?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, allt detta beror på om Tierp har samverkansavtal med Gävle -då är det inga problem för dig att söka och bli förstahandsmottagen. Har dom inget avtal så blir du antagen i mån av plats. Kontakta din Syv på skolan efter lovet - hen borde veta vilka avtal som gäller. /Lena, Syv