Rita
    Vad är skillnaden mellan matematik 2a och matematik 2b? Om jag läst ma1a kan jag då läsa ma2b istället för ma2a?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Rita, det är olika spår i matte. A spår är yrkesinriktat och läses på yrkesprogram; b spår läses på SA, EK, HU och ES. Om du har godkänt betyg i matte 1a, är du behörig att läsa 2a. Varför vill du läsa 2b? Med vänlig hälsning, Liselotte syv
    Liselotte