Julia

    Hej! Jag skA söka till affärsjuridik, kandidatprogrammet, nu till höst och skulle behöva göra lite prövningar för att höja min merit. Jag läste ekonomi på gymnasiet och har därför läst mattekurserna i b. Kan jag nu göra prövning i matte 1a och matte 2a för att enklare höja mitt merit? Eller måste jag göra prövning i b som jag tidigare läst? Tack för svar!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Julia!
    Det är OK att göra prövningar i matematik 1a och 2a. Om du får högre betyg i de kurserna än du hade i matematik 1b och 2b, kommer de högre betygen räknas in i stället. Med det högre meritvärde kommer du prövas i BII, kompletteringsgruppen.