denny

    Hej, det är så att jag är i min tredje (snart fjärde) termin och har en tenta jag ej klarat nu på flera försök. Jag har från den kursen 27 poäng av 30, men oavsett vad så har den tentan varit jobbigt för mig. Det jag undrar då är om det går att söka om den kursen någon annanstans och enbart läsa de poängen jag har kvar för att få 30 p, ?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Denny,
    jag känner inte till några förbud mot att söka till en kurs, även man tidigare läst samma kurs och "nästan klarat av den". Däremot kan jag inte garantera att du ska få läsa endast de 3 "återstående poängen", utan det är möjligt att du ska behöva läsa om hela kursen. Men egentligen är det en fråga till personal som jobbar på den institutionen där kursen kommer att ges. Du får gärna vända dig till studievägledare på de lärosätena där kursen som du är intresserad av, ges. De borde kunna ge ett bättre svar än mitt nuvarande svar.
    Du ställer en ovanlig (för oss på FRåGA SYV) fråga; vi jobbar egentligen inte med den typen av frågor och dessutom är det ett undantag, och inte en vanlig situation som du fråga gäller.