Ellinor
    Jag har haft en jobbig höst och vårtermin i spanska, och har försökt hoppa av, men det fick jag inte, jag kommer antagligen inte bli godkänd i spanska eller eventuellt få typ D, jag kan i princip ingen spanska alls, kan jag läsa spanska 1 igen på gymnasiet?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, om du inte blir godkänd (får F) i Spanska så har du möjlighet att läsa om från steg 1 på gymnasiet. Får du minst E så är du tvungen att läsa från steg 3 på gymnasiet. Du kan även ofta välja ett nybörjarspråk om du inte vill fortsätta med spanskan alls. /Lena, Syv