Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Fredrika,

    kursen fysik 2 är en 100-poängskurs, som på heltid kan läsas på fem veckor. För att kunna läsa kursen måste du bli Antagen till den. Då måste du söka och ha tur att komma in. Söker du till komvux - är det i den kommunen där du är folkbokförd som du söker. Kika på din kommuns hemsida när ansökningsperiod till komvux blir.
    Du kan samtidigt söka till några olika folkhögskolor och även fundera på om du vill/kan bedriva självstudier och söka var någonstans du kan anmäla dig till prövning i Fysik 2. Detta i fall du ej blir antagen på en kurs/undervisning men ändå känner att du kan klara kursen på egen hand. Betyg från prövningen är lika mycket "värt" som betyg man får när man har läst en kurs.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte