Hej Emma,
    komvux brukar inte ge plats på kurser i vilka man redan har godkända betyg pga resursbrist. Har man F betyg i en kurs, är då sannolikheten större att få plats på en kurs på komvux.
    Konkurrera om plats på högskoleutbildningar kan man, annars, även med resultatet av högskoleprovet.
    Man kan också försöka komma in på folkhögskolans Allmän kurs och om man lyckas med det, kan man på ett år (som snabbast) få Omdöme om grundläggande behörighet och konkurrera då i BF-urvalsgruppen (också).
    Man kan konkurrera i flera urvalsgrupper samtidigt.

    Vänligen
    ANNA