Emily

    Hej! Jag började universitetet nu för höstterminen 2020 (kriminologiprogrammet). Dock känner jag inte helt nöjd/intresserad med programmet och försöker leta andra program att söka in till istället. Jag har inte hoppat av än då jag tänker att jag borde läsa klart terminen istället. Nu undrar jag om jag kan söka in till högskolan för de program som börjar i våren? Måste jag hoppa av mitt program först eller kan jag ändå söka till våren, se om jag kommer in och sen hoppa av och börja på det nya programmet? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    du får söka andra utbildningar (både inom högskola och inom andra skolformer, t.ex inom yrkeshögskola) och för det behöver absolut inte hoppa av! Du kan se om du kommer in och bestämma sen. Även om du kommer in på en ny utbildning, kan du ändå stanna kvar på din nuvarande utbildning och tacka nej till erbjuden plats på den nya utbildningen.
    Vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare
    • Emily : Åh men vad bra! Tusen tack för ditt svar! :D
    • Mikael : vi på fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!