Anton
    Det jag menar med frågan är, kan jag ex söka till ett danskt läkarprogram via optagelse.dk och ett svenskt läkarprogram via antagning.se och på så sätt ha ”två” förstahandsval, ett i Danmark och ett i Sverige?

    Så om jag kommer in på båda kan jag sedan välja vilket av dem jag vill gå på, till skillnad från om jag sökt två svenska program, där man stryks från lägre prioriterade val om man kommer in på sitt första?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anton,
    jag tror inte Antagning.se och Optagelse.dk samordnar sin antagning; så vitt jag vet så går det bra att göra som du skriver om i din fråga.

    Lycka till!
    ANNA